Nu är det min tur.

Välkomna kamrater!

Fingrarna kliar, tiden är inne att göra någonting åt det. Min tidigare bakgrund inom bloggvärlden har varit ett föga halvhjärtat försök att regelbundet skriva på en typ av reseblogg. En reseblogg som skulle skildra min tid vid min årslånga vistelse i mittens rike, det vill säga i det exotiska fjärran östern, i Kina. Intresset försvann efter några månader och jag bar inte på några intentioner att börja blogga igen. Ändock så sitter jag här och skriver mitt, för den här bloggen, första inlägg. Jag gör härmed ett nytt försök att dela med mig av mina tankar. Tankar som rör livet och allt vad det innebär, ett innehåll som rör sig mot politik, filosofi, olika religiösa livsåskådningar (då jag studerar religionsvetenskap på Högskolan Dalarna) osv. Jag har således också en intention att dela med mig av bilder, musik och dylikt för att liva upp det hela.

Bloggar som forum har jag än så länge besuttit en viss skepsis till. Den stora frågan har alltid varit denna - Varför är det önskvärt att dela med sig av sitt liv till främlingar? En teori som inneburit att jag till viss del vill pröva på detta igen är att detta forum kanske kan fungera som en form av terapi, eller medel för självinsikt. Det kanske inte är så dumt att skriva av sig. Att öppna sig för andra, för främlingar. Att se vad man själv har skrivit, kanske till och med få respons av andra kanske leder till att jag utvecklas i mitt skrivande och mitt sätt att filosofera.

Nåväl, ingen vidare idé att skriva ett alltför långt första inlägg. det sparar vi till när jag verkligen vill skriva av mig!
Hoppas detta försök ter sig bättre, likväl att andra d.v.s. ni som läsare finner denna blogg intressant.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Åh en nyy blogg! :D Se till att vara lite mer ambitiös nu ^^ kollade in din gamla blogg titt som tätt, men där hände det inte alltför mycket ;)



kram!

2011-05-24 @ 12:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0