Mycket trevlig dag!

God afton kamrater!

Hemkommen från en mycket lång dag! Upp vid 08:00, frukost, städa, gå till Lilltorpet ca: 5 km från där jag bor, möta resten av skolnämndsgruppen, gå till Naturskolan för lunch och presentation av deras verksamhet, skolnämndsmöte från 13:15 till 17:20 och slutligen åka hem. Vad väntar nu? STUDIER! Men för någon timme nu ska jag helt bortse från allt som heter studier och bara blogga och glo på serier. I morgon blir det seminarie på högskolan - Religion och Kön: kvinnor och mäns religiositet. Ska bli intressant som vanligt.

Här kommer lite bilder som kommer summera delar av min dag och som kommer prägla min afton -

Under besöket på Naturskolan på harmsarvet vandrade vi runt på gården och de flesta av oss hamnade hos fåren, Daniel vår orförande ville inte bli utelämnad såklart!


Och detta är vad som jag kommer syssla med ikväll/inatt!

Det verkar kanske som att jag klagar nu MEN jag fulkomligt älskar att studera på högskole/universitetsnivå, att gå in på djupet inom ett specifikt ämne är otroligt intressant. Religionvetenskap är tämligen intressant då man lär sig hur människors livsåskådningar genom tiderna integrerats i vår kultur, sätt att tänka i vissa avseenden osv.

Förövrigt märkte jag att jag har begått en rejäl blunder i min ekonomiska uträkning för min sommarbudget ... Trodde nämligen att jag skulle få ytterligare pengar i juni av CSN, dock några tusenlappar reducerat. Men det visade sig att maj är den sista månaden på denna termin som det utbetalas studiebidrag/lån. Blir då att leva en aning mer spartanskt i sommar, men allt roligt kostar väl inte pengar som någon sa. Idiot säger jag till den personen! Allt roligt åtminstonde kostar pengar, varför skulle då folk betala för det om man kunde hitta på något roligare gratis? Smakar det så kostar det som någon lite mer vis sa en gång. Men ingen idé att gräva en alltför djup grav i självömkans avgrund. Förhoppningsvis löser sig biffen ändå!

Kent - Nihilisten


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0